Sessie 3: Inge vander Velpen

 Verslag sessie 3




De eerste sessie die ik gevolgd heb was de sessie van Inge vander Velpen. Inge vander Velpen is business director en directie lid bij het bedrijf Averbode, ze staat ook in voor de ontwikkeling van digitale & andere diensten, marketing en sales.


De sessie behandelde het onderwerp 'Marktech' .  Marktech is de start om een goede klantbetrokkenheid te creëren en klanten ervaringen te optimaliseren.

Marktech speelt een grote rol in reclame en promotie, social media, data, E- commerce, ... Via marktech probeert men klanten relevante reclame en persoonlijke reclame te sturen. Dit gebeurt allemaal automatisch via verzamelde data, over het koopgedrag van de klant.

https://www.actioniq.com/blog/what-is-a-martech-stack/#:~:text=A%20marketing%20stack%E2%80%94also%20known,and%20improve%20their%20marketing%20efforts.


Deze sessie sprak me aan omdat ik enkele weken geleden een netflix documentaire ( The social dilemma ) zag over hoe sociale media alles over je weet.



Ik kon bij het luisteren van deze sessie direct de documentaire aan marktech koppelen. Net zoals social media gaan bedrijven ook alles proberen te weten komen over je, zodat ze je koopgedrag kunnen bestuderen, en je manipuleren tot kopen. Op die manier kunnen ze veel gerichter reclame's, promoties naar een individu sturen.

https://chiefmartec.com/2022/05/marketing-technology-landscape-2022-search-9932-solutions-on-martechmap-com/

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sessie 1: Liesl Dejongh